تبلیغات
ازواج - رونق ازدواج، اصلی ترین هدف

*شاید قبول نکنید اما بخوانید*/ «اگر نظام جنسی اسلام را فهم و عمل کنیم مشکلات فرهنگی جامعه مان حل می شود»

رونق ازدواج، اصلی ترین هدف

تاریخ:چهارشنبه 9 خرداد 1397-02:54 ب.ظ

می دانیم یکی از جنبه های خیر و صلاح در جامعه ازدواج و رابطه بین جنسیتی صحیح است. به نحوی که اگر این نیاز به شکل مطلوب و راضی کننده برطرف گردد موجبات گسترش عقل و فرهنگ و سلامت روان و زندگی پاک و پاکیزه را در جامعه فراهم می اورد.
لذا ما به عنوان کسانی که دغدغه اقامه این کار خیر و شیرین و اصلاح کننده را داریم و نیز نسبت به کمرنگ شدن آن و تلاش مضاعف دشمنان برای حذف یا به تاخیر انداختن آن احساس نگرانی داریم، مهم ترین دغدغه مان رونق ازدواج است. رونقی مطابق با نیاز فیزیولوژیک و نیز روحی افراد و برای هر قشر و سنی که نیاز ایجاب می کند؛ نوجوان، جوان، میانسال و حتی پیر؛ نیز فرد همسر فوت کرده و از دست داده؛ فرد مشکل دار خانوادگی یا جسمی یا روحی اگر نیاز دارند. یعنی به نظر ما هیچ یک از این اقشار و دسته ها نباید محروم از ازدواج باشند؛ حال با هر شرایط نابسامانی که باشند.
اما اصل کلی در رونق ازدواج سلسله مراتب کفویت است.که در این مورد توضیح خواهیم داد.
- ما واقعا نگران آن بچه های یتیمی هستیم که مادرشان بخاطر فرهنگ غلط جامعه نمیتوانند مجدد ازدواج کنند و بالعکس. و باید عمری با یتیمی بزرگ شوند و فقط مات و مبهوت به قضا و قدر الهی بنگرند و پیش خود بگویند چرا این بلا باید بر سر ما بیاید؟ چرا آنها باید باحسرت به دیگر کودکان بنگرند که پدر دارند ولی آنها پدر بالای سرشان نیست؟
- ما نگران آن دختران سن بالای مجردی هستیم که بخاطر نبود سازوکار رونق ازدواج هنوز ازدواج نکرده اند و در خلوت خود به روزگاری نفرین می فرستند که حق همسری و مادری را از آنان گرفت. نگران آن پیرمردها و پیرزنانی هستیم که بخاطر نگاه سنگین بچه ها و نوه ها نمی توانند ازدواج کنند و نیاز هم دارند...

اما مطرح کردن عجولانه بحث چندهمسری بعنوان نخستین پاسخ و راه حل برای این دغدغه های مهم درست نیست چرا که به سبک امروزی و مرسوم آن اشکالاتی وارد است که قبل از آن باید اصلاح گردد. اما می‌توان از آن بعنوان یکی از راه حل ها و عوامل رونق ازدواج یاد کرد.
مثلا یکی از اشکالات عمده ای که به بحث تعدد زوجات وارد است این است که در عرف محور این عمل سهولت شهوات مرد است. زیرا ما اگر مخاطبان تعدد را بیان میکنیم که زنان خاص هستند و بعد میگوییم این افراد از مردان مجرد کفو خودشان، خواستگار ندارند، همین خواستگار نداشتن بر اساس این است که مرد دنبال شهوات است. چرا مردان مجرد ولو اینکه زنشان را طلاق داده باشند یا زنشان مرده باشد باز دنبال این هستند که دختر بگیرند نه زن مطلقه یا بیوه؟ این عین شهوترانی و یا خودخواهی و درنظر نگرفتن شرایط است.

اشکال به نوعی وارد است. قطعا باید در حوزه مردان هم کار شود که این طور شهوانی به ازدواج نگاه نکنند و حاضر باشند با مطلقه و بیوه ازدواج کنند. یا حتی سعی کنند زنانی را برگزینند که از نظر ظاهری و جسمی هم کفو خود باشند.

البته در بحث مخاطبان خانم مشکل دار جسمی این قضیه صدق نمی کند. اگر چه یکی از معانی کفویت شاید از نظر جسمی هم باشد اما گاهی مثلا یک زن کر و کور یا شل را سخت است شوهر مجرد با این مشکل جسمی برایش پیدا کرد. نیز در بحث یائسگی و عدم تمایل جنسی و عدم توان بچه آوری توسط این زنان نیز باز صدق نمیکند. چون در خانواده اصل و حق با کسی است که نیاز جنسی دارد و میخواهد و میتواند بچه آوری داشته باشد. ما حتما باید برای این دو اشکال راه حل درست و منطقی پیدا کنیم

اما به نظر میرسد بهتر است بصورت خیلی جدی بیاییم روی استراتژی کلی رونق ازدواج صحیح کار کنیم. به عنوان یک بحث کلی و اساسی و ریشه ای. اینکه همه ازدواج کنند که بچه متولد شود. و اگر برای زنی به هیچ عنوان شوهر کفو مجرد وجود نداشت روی به تعدد می آوریم و چون چاره ای نیست روی آن فرهنگ سازی میکنیم. یعنی با عنوان کلی رونق ازدواج باشد که در دل آن ازدواج آسان، به وقت، ارضاء کننده، تعدد زوجات کاملا می گنجد. اما به نظر میرسد نمیتوان به تنهایی بحث تعدد را جدا از سایر مباحث بحث کرد چون آنها تکمیل کننده هستند. تعدد جزیی از عنوان کلی رونق ازدواج است.
با این حساب، ما باید تلاش خود را کنیم که برای یک زن بیوه، یک مرد همسر از دست داده پیدا کنیم. سعی کنیم برای یک زن بیوه بچه دار، مردی با شرایط مشابه بیابیم. سعی کنیم برای یک پیردختر یک مرد ازدواج نکرده سن بالا بیابیم که اصل کفویت رعایت شود. همچنین برای دختر نوجوان پسری نوجوان البته با در نظر گرفتن اختلاف سنی حد اقل 6 سال سن طبیعی بلوغ.
اما با این تلاش نکته مهم ببینم است که نباید کفویت به مانع بزرگی برای ازدواج افراد تبدیل گردد. اگر کفو در دسترس نبود نباید عمر را تلف کرد و منتظر ماند که کی کسی بیاید. باید یکی از شروط را فاکتور گرفت و ازدواج کرد و این دیگر بستگی به خود فرد دارد که کدام ویژگی را فاکتور گیرد که مرضی الطرفین باشد.
در این فضا شخصی میتواند کفویت سنی را فاکتور گیرد. یا وضعیت مالی و در نهایت تأهل. که منجر میشود به تعدد زوجات.اما ازدواج به هیچ وجه نباید بعلت این بهانه ها تعطیل گردد. چرا که شخص مجرد بیشترین مضرات را برای جامعه دارد و علاوه بر امکان فساد جنسی امکان فساد مالی و اقتصادی، فساد اجتماعی و فساد روانی نیز در او بیشتر و محتمل تر میشود و به همین خطر بدترین افراد از امت پیامبر یعنی همان امت اسلامی مجردان هستند یعنی همان کسانی که ضد سنت خدا؛ رسول خدا و فطرت انسانی، تجرد را بر تأهل ترجیح میدهند.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر